Logo Universiteit Utrecht

Talenstudie voor jou

  • International Business Communication

    International Business Communication is een specialisatie binnen de opleiding Communicatie- en Informatiewetenschappen (CIW). Daarin leren studenten hoe mensen communiceren en informatie verwerken en hoe organisaties strategisch omgaan met communicatie en informatie. Het doel van de opleiding is dat studenten in staat zijn om communicatie en informatieverwerking in concrete contexten te onderzoeken, evalueren en optimaliseren. Typerend voor de bacheloropleiding CIW in Nijmegen is de sterke focus op het speelveld van de (internationale) organisationele communicatie. Voorbeelden van concrete vragen waar studenten in hun bacheloropleiding over nadenken, zijn: Hoe voorkom je misverstanden in de interculturele communicatie met buitenlandse handelspartners? Hoe beperk je de reputatieschade als plotseling blijkt dat een product niet aan alle eisen voldoet? Hoe lanceer je een reclamecampagne in verschillende landen?

    Bij International Business Communication specialiseren studenten zich in de internationale communicatie tussen bedrijven, organisaties, overheden en doelgroepen. Studenten verdiepen zich in stijlverschillen en interculturele verschillen zoals die voorkomen in de in- en externe communicatie van professionals uit verschillende landen en culturen. Alle vakken worden in het Engels aangeboden en studenten vergroten hun communicatieve vaardigheden in het Engels, Duits, Frans of Spaans.

    De aandacht voor de beroepspraktijk – via toegepaste opdrachten, gastcolleges en het oefenen met sollicitatiegesprekken – geeft studenten een goede basis om na de bachelor voor een loopbaan buiten de universiteit te kiezen. De meeste van onze bachelorstudenten schrijven zich echter in voor een masteropleiding: International Business Communication (die CIW zelf aanbiedt) of een andere opleiding op een andere universiteit.

    Meer weten? Ga naar de website van de opleiding
    DuitsEngelsFransSpaans

    Inhoud van de opleiding:

    Bedrijfskunde, Communicatie, Cultuur, Taalbeheersing, Taalverwerving

    terug