Logo Universiteit Utrecht

Talenstudie voor jou

  • Communicatie- en Informatiewetenschappen

    In de bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen bestudeer je hoe mensen en organisaties met elkaar communiceren en hoe ze informatie verwerken. Het is een multidisciplinair programma waarbij je gebruik maakt van kennis uit diverse vakgebieden zoals communicatiewetenschap, organisatiewetenschap, cognitiewetenschap, psychologie, marketing, esthetiek, media design en taalkunde.

    Je verdiept je in vraagstukken zoals: Hoe verbind je mensen, zowel intern als extern, aan je organisatie of merk? Hoe moeten bedrijven inspelen op de steeds vernieuwende (digitale) manieren waarop we met elkaar communiceren? En maakt het eigenlijk uit of je informatie overbrengt via tekst of beeld voor het begrip van de ontvanger?

    Binnen de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen in Tilburg kun je kiezen uit drie specialisaties: Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie en New Media Design.

    Zie je jezelf in de toekomst wellicht voor de klas staan? Je hebt dan de mogelijkheid om te kiezen voor de specialisatie Leraar Nederlands.

    Met de keuze voor een specialisatie stem je je studie af op je persoonlijke interesses en ambities. Daarmee creëer je een uniek profiel waarmee je uiteindelijk de arbeidsmarkt op gaat. Je kunt ook voor een breed vakkenpakket kiezen, zonder specialisatie.
    Meer weten? Ga naar de website van de opleiding
    Nederlands

    Inhoud van de opleiding:

    Bedrijfskunde, Cognitie, Communicatie, Informatica, Onderwijs, Taalbeheersing, Taalkunde

    terug