Talenstudie voor jou

  • Communicatie- en Informatiewetenschappen

    In de bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen bestudeer je hoe mensen informatie verwerken en wat er nodig is om communicatie succesvol te laten verlopen. Je besteedt daarbij veel aandacht aan ontwikkelingen op het gebied van digitale communicatie. Het is een multidisciplinair programma waarbij je gebruik maakt van kennis uit diverse vakgebieden zoals communicatiewetenschap, cognitiewetenschap, marketingcommunicatie, psychologie, user experience design en taalkunde.

    Je verdiept je in vraagstukken zoals: Hoe kan een organisatie sociale media inzetten voor reputatiemanagement? Wat zijn de voordelen van face-to-face communicatie ten opzichte van online communicatie? Welke toon in een gezondheidsapp werkt het beste om iemands leefstijl te verbeteren?

    Binnen de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen in Tilburg kun je kiezen uit drie specialisaties: Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie en New Media Design.

    Met de keuze voor een specialisatie stem je je studie af op je persoonlijke interesses en ambities. Daarmee creëer je een uniek profiel waarmee je uiteindelijk de arbeidsmarkt op gaat. Je kunt ook voor een breed vakkenpakket kiezen, zonder specialisatie.

    Zie je jezelf in de toekomst wellicht voor de klas staan? Binnen de track Communicatie en Cognitie kun je specifieke keuzevakken volgen die je voorbereiden op de Universitaire Lerarenopleiding Nederlands.
    Meer weten? Ga naar de website van de opleiding
    Nederlands

    Inhoud van de opleiding:

    Bedrijfskunde, Cognitie, Communicatie, Informatica, Onderwijs, Taalbeheersing, Taalkunde

    Bezoek de open dagen:

    5 november: Tilburg University

    terug