Logo Universiteit Utrecht

Talenstudie voor jou

  • Communicatie- en Informatiewetenschappen

    In de bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen onderzoek je hoe mensen informatie verwerken in verschillende contexten. Je leert op welke manieren je communicatie- en informatievraagstukken kunt analyseren, zoals: hoe kan een organisatie social media inzetten om een goed marketingresultaat te bereiken? Of: welke toon in een gezondheidsapp werkt het beste om iemands leefstijl te verbeteren? Je kunt kiezen voor een brede bachelor of jezelf specialiseren in één van de vakgebieden.

    Communicatie- en Informatiewetenschappen is een multidisciplinair programma. Cursussen komen uit vakgebieden zoals communicatiewetenschap, cognitiewetenschap, marketingcommunicatie, psychologie, organisatiewetenschap, media design, esthetiek en taalkunde.

    Bij je inschrijving voor de opleiding geef je in Studielink aan welke track je voorkeur heeft: Bedrijfscommunicatie en Digitale Media, Communicatie en Cognitie of New Media Design. Wil je liever een breed vakkenpakket, dan kun je er ook voor kiezen om Communicatie- en Informatiewetenschappen zonder specialisatie te volgen.
    • In het eerste jaar volg je algemene basisvakken en inleidende vakken uit de specialisaties binnen de opleiding. Vanaf het tweede semester ga je het eerste specifieke vak volgen dat hoort bij de door jou gekozen specialisatie.
    • Het tweede jaar staat volledig in het teken van jouw specialisatie. Naast kernvakken volg je vakken die horen bij jouw gekozen specialisatie.
    • In het derde jaar van je bachelorstudie volg je keuzevakken binnen Communicatie- en Informatiewetenschappen. Daarnaast heb je een minor waarmee je je studie een specifiek accent geeft. Dit kan zowel verdiepend zijn binnen je eigen studie, als verbredend door vakken uit een ander programma binnen of buiten Tilburg University te volgen. Je sluit je studie af met een bachelorthesis.
    Meer weten? Ga naar de website van de opleiding
    Nederlands

    Inhoud van de opleiding:

    Bedrijfskunde, Cognitie, Communicatie, Informatica, Taalbeheersing, Taalkunde

    terug